niedziela, 27 maja 2012

Wystawa psów

Dobry wieczór!
Rower był, nogi bolą (i inne części ciała także:D) - sumienie czyste, obowiązek spełniony.
Wieczorową porą mam dla Was porcję zdjęć z wydarzenia na którym miałam okazję dzisiaj być. Mowa o XVII Krajowej Wystawie Psów Rasowych, która w tym roku odbyła się w Ustce.

Uwielbiam takie imprezy! Panuje na nich wspaniała, mega pozytywna atmosfera, mnóstwo sympatycznych psiaków i ich pełnych pasji właścicieli i opiekunów. Nie da się z niczym porównać :-)











Jeden z psiaków całkowicie skradł moje serce.
Dama vel. Demolka, rasy ogar polski to trzymiesięczna suczka. Bardzo towarzyska i ciekawska.






Wspólnie z moim lubym postanowiliśmy dowiedzieć się czegoś więcej na temat tej rasy i doszliśmy do wniosku, że jest ona wprost wymarzona dla nas! Za jakiś czas zamierzamy przygarnąć czworonożnego przyjaciela i Demolka bardzo przypadła nam do gustu.
Czytając na internecie o charakterystyce rasy, można dowiedzieć się następujących rzeczy:

"Ogar polski – rasa psów gończych. Pies myśliwski.(...) Ogar jest psem spokojnym, zrównoważonym i jak inne rasy stworzone do polowania w grupie, niezwykle towarzyskim. Potrzebuje kontaktu z człowiekiem. Dobrze sprawdza się w kontaktach z dziećmi (...). Psy te nie sprawiają problemów związanych z agresywnym zachowaniem, są łagodne w stosunku do innych psów i zwierząt. Pilnują swojego terenu, ale ogranicza się to do sygnalizowania obecności intruza. Z pewnością nie są to psy obronne, chociaż ich wzrost i masa budzą respekt. Ich temperament umożliwił im z powodzeniem adaptację w warunkach miejskich. W domu są spokojne, a nawet leniwe i nie domagają się przesadnie ruchu, chociaż jak każdy gończy lubią wybiegać się, niezależnie od warunków atmosferycznych, najlepiej w grupie innych ogarów. Na spacerach nie są szybkie, ale za to bardzo wytrzymałe. Ogary szczekają umiarkowanie donośnym głosem i niezbyt często."
Cytat z Wikipedii.

Tak wygląda osobnik dorosły:

Źródło: http://www.wesolypies.pl/
Źródło: http://rasypsow23.blog.onet.pl/


Sami powiedzcie, czyż nie jest urocza? Ja całkowicie poddałam się jej urokowi.
 :-)




13 komentarzy:

  1. Wszystkie sa slodkie! Uwielbiam psiaki, ale ze wzgledu na prace moge sobie pozwolic tylko na kota. Ale tez jest bardzo kochany. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja póki co w ogóle nie mogę sobie pozwolić na zwierzaka (poza moim królikiem) ale planuję za jakiś czas :-) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. boskiego masz pieska<3 chętnie przygarnęłabym wszystkie ze zdjęć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pisałam, że to mój piesek:) A szkoda... ;-)

      Usuń
  3. nie dziwię się, jest przeurocza!

    OdpowiedzUsuń
  4. oo nie slyszalam nigdy o tej rasie! troszke podobny do posokowca bawarskiego, o ktorym kiedys marzylam... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie słyszałam ale już mi bardzo przypadła do gustu! Od wczoraj siedzę i czytam o tej rasie :D
      Rzeczywiście podobny do posokowca :-)

      Usuń
  5. Ja zawsze marzyłam o Owczarku Niemieckim. Ale ze względu na to że nie ma mnie często w domu nie mogę sobie na psiaka pozwolić ;(

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mam owczarka niemieckiego , jest fenomenalny uwielbiam go! zazdroszczę obecności na wystawie , kocham te psie czworonogi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest cudowna :) ja osobiście uwielbiam duże, często niegroźne i fajtłapowate :) Berneńczyki.

    OdpowiedzUsuń