niedziela, sierpnia 04, 2019

Idzie nowe! Metamorfoza tarasu - część I



Może pamiętacie jak rok temu z hakiem opisałam Wam powstawanie naszego tarasu z palet? [KLIK!] W tym roku jest to już jego czwarty sezon i mimo, że trzyma się nieźle, to postanowiliśmy, że przyszła już pora na coś nowego. Powiedzmy to sobie szczerze - nie dbaliśmy o niego należycie, nasza natura leniwców wzięła nad nami górę i nie pozwoliła na co sezonowe impregnowanie i odświeżanie. Od dawna też brakuje mi w nim tego "czegoś". Taras jest i to nie najgorszy, ale ciągle nie jest tym przedłużeniem salonu o którym marzę.

WYBÓR MATERIAŁU

Decyzja podjęta, klamka zapadła - robimy taras! Ok... ale jaki? Zależało nam na rozwiązaniu, które będzie łatwe w utrzymaniu, a zarazem efektowne, i takim, które wytrzyma długie lata. Wybór padł na taras z kostki brukowej. Zdziwieni? Bo jeżeli na hasło "kostka brukowa" od razu macie przed oczami rozległe, szarobure powierzchnie parkingowe (a sama do niedawna tak myślałam), to muszę szybko wyprowadzić Was z błędu :)

Zdecydowaliśmy się na kostkę o nazwie Lira, która swoim wyglądem i strukturą do złudzenia przypomina drewnianą deskę. Tylko spójrzcie:

źródło: polbruk.pl

źródło: polbruk.pl

Prawda, że piękna? W niczym nie przypomina szarych, ponurych, pofalowanych kostek "parkingowych". Kompletnie nie miałam świadomości, że jest teraz taki wybór wzorów, faktur i kolorów! Można wybierać i przebierać :) Ta kostka wygląda pięknie, a o ile mniej z nią zachodu (co dla mnie jest nieocenioną zaletą <3). Można myć wodą i nie martwić się o to, że zniszczy ją śnieg lub deszcz.
Cały katalog jest dostępny dla klientów i możecie go sobie zamówić ze strony Polbruku lub ściągnąć na dysk w formie pdf. [KLIK!] Jeżeli planujecie zmiany wokół domu, to naprawdę warto zapoznać się z nowymi możliwościami. O niektórych rozwiązaniach nie mieliśmy pojęcia.



PROJEKT

Pomyślałam, że skoro już szykuje się rewolucja, to może by tak w ogóle jakoś ogarnąć przestrzeń ogrodowo-tarasową. Tylko jak? Jakkk??? Kombinowałam jak koń pod górę, aż wreszcie pomyślałam: "Czy ja do cholery muszę znać się na wszystkim?" i postanowiłam poradzić się specjalistów :D

Na stronie Polbruku [Klik!] znajdziecie zakładkę "Usługa projektowa", a tam czeka na Was cały sztab profesjonalistów, od których dzieli Was tylko kilka kliknięć ;) Usługa jest darmowa, a projektant dopasuje nawierzchnię do naszych potrzeb i upodobań oraz podrzuci kilka fajnych rozwiązań (przedstawi projekt 2D lub 3D). Projekt standardowo otrzymacie bez umeblowania (meble ogrodowe, pergola). Propozycja aranżacji zostanie dodana na Wasze specjalne zamówienie. Brak mebli w wizualizacji w niczym jednak nie przeszkadza i w zupełności wystarcza, by zakochać się w projekcie!

Sam proces projektowania przebiega szybko i sprawnie - wystarczy przesłać wymiary i kilka niezbędnych dokumentów. I tak oto z pomocą projektantki powstał pomysł na mój nowy taras <3 I to jaki...zobaczcie:




Zdecydowanie jestem w nim zakochana i uwielbiam to, jakie rozwiązania zostały tu wykorzystane. Donice przy granicy tarasu będą naturalną, zieloną "ścianą" i dodadzą mu przytulności. Jednak fajnie jest mieć projekt i widzieć swoje pomysły naocznie, a nie jedynie oczyma wyobraźni - nie przy tak dużym przedsięwzięciu jak taras :) Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat samej usługi projektowania, to odsyłam Was na stronę: [KLIK!]

Na stronie Polbruku możecie dodatkowo skorzystać z kalkulatora ogrodzeń - bardzo intuicyjnego narzędzia, które w prosty sposób pomoże ogarnąć ten temat, podając nawet orientacyjny koszt. Fajny patent, jeżeli ktoś chce zrobić szybkie rozeznanie, bez wzywania profesjonalnej ekipy budowlanej.
Program możecie pobrać z tej strony: [KLIK!] 

 Aaaaaaa nie mogę już się doczekać realizacji projektu! Niech mnie ktoś uszczypnie <3 





Wpis powstał we współpracy z marką Polbruk

23 komentarze:

  1. Rewelacyjna jest ta kostka, zapisuję jako inspirację. Ciekawi mnie jej wygląd na żywo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy już taras będzie gotowy to na pewno wrzucę pełną fotorelację :)

      Usuń
  2. Zalążek tarasu już widać. Mi do gustu przypadł bardzo koszyk bujany, szczególnie dla dzieci będzie to niesamowita frajda w nim siedzieć. Zgadzam się także, że w kwestiach projektowych lepiej zaufać komuś kto rzeczywiście ma dużą wiedzę na ten temat :) To zaprocentuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze jest mieć dobrze zagospodarowany taras. Na początku tych wakacji wziąłem się za remont tarasu w domu. Wraz z postępem prac przychodziły mi do głowy kolejne pomysły i koszta były tylko wyższe. W końcu przyszło do montażu pergoli tarasowej. Żeby się udało musiałem wziąć pożyczkę z https://taktofinanse.pl/Internetowa-pozyczka-gotowkowa-juz-od-18-lat-Sprawdz-kalkulator-online, ale było warto, bo nigdzie nie potrafię tak wypocząć jak na moim tarasie

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały ogród! Uwielbiam białe dodatki :)

    Moja pergola tarasowa jest bardzo przydatna w lato, projektowana była tutaj na zamówienie.

    Uwielbiam przesiadywać w swoim ogrodzie wiosną i latem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście kostka brukowa na tarasie do złudzenia przypomina podłogę drewnianą. Super sprawa! Ja też ostatnio przeprowadzałem metamorfozę tarasu. Zastawiałem się jaką kostkę wybrać - brukowa czy granitową ? W podjęciu decyzji pomogły mi te informacje https://www.brukpress.pl/kostka-brukowa-i-granitowa/ . W końcu wybór padł na kostkę brukową podobną jak ta na zdjęciach na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki taras to idealne miejsce do przyjmowania gości.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne aranżacje. Widać, że wszystko z gustem urządzone i przemyślanie. Moje zdanie jest takie, jak jest dom to i taras wychodzący na ogród. Tak żeby było gdzie odpocząć, gości zaprosić na małą imprezkę. Do tego wszystkiego przydałby się oczywiście porządny i nowoczesny grill. A jaki to na https://polgrill.pl/ można wybrać według własnych potrzeb. Czy to będzie gazowy, czy do zabudowy czy jeszcze inny, to już każdy sam powinien zdecydować. Tutaj przynajmniej solidne urządzenia, z różnymi rozwiązaniami. Od razu różne akcesoria można sobie dokupić.

    OdpowiedzUsuń
  8. My właśnie poszukujemy odpowiedniej kostki brukowej na taras, ale nie spodziewaliśmy się, że będzie to aż takie trudne. Na szczęście można liczyć na rożne opcje i pomoc wielu firm. Ogólnie spodobała się nam oferta https://kostbet.pl/ i to chyba z niej skorzystamy. Zależy nam na tym, aby kostka brukowa była odpowiedniej jakości. Mamy nadzieję, że właśnie taką, z odpowiednim wyglądem, znajdziemy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piękne zdjecia! Wspaniałe aranżacje, jak kiedyś będę miała domek do się zainspiruję :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe inspiracje, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacyjny taras. Ja bym jednak na Twoim miejscu pomyślała też o jego zadaszeniu. Dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie altana. Może coś takiego jak kwadratowa altana Hortensja: https://ogrodolandia.pl/altana-ogrodowa-hortensja ? Myślę, że spodoba się Wam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Na tarasie warto też posadzić rośliny pnące np. na jakiejś kratce lub pergoli. To będzie dobrze wyglądać

    OdpowiedzUsuń
  13. Dokładnie, pomyśl o zadaszeniu, bo inaczej latem nie wytrzymasz na tarasie. Będzie za gorąco i za dużo słońca. Moim zdaniem dobrym rozwiązaniem są pergole słupsk , gdyż bardzo estetycznie się prezentują

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysł jak i wykonanie niesamowite

    OdpowiedzUsuń
  15. W ogrodzie spędzamy coraz więcej czasu, dlatego ważne jest, aby był on zaaranżowany w sposób przemyślany. Meble ogrodowe odgrywają w tym kontekście kluczową rolę. Na stronie https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe znalazłem produkty, które łączą w sobie wysoką jakość wykonania z estetyką. To doskonały wybór dla każdego, kto pragnie stworzyć w ogrodzie miejsce idealne do relaksu.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © O-Caroline , Blogger